Editör ( ... ) - 21.02.2007

 bir tane daha... yeni spekülasyonlar... / 21.02.2007 08:58:05

BİR SEÇİM ANKETİ DE GÜNEŞ GAZETESİ'NDEN!

Güneş'in gazetesinin yaptığı seçim anketine göre, oylarındaki düşüşe rağmen AKP birinci CHP ikinci parti çıktı. Yükselen milliyetçilik, MHP ve DYP'yi de yukarı çekti

Ankete göre ANAVATAN ile DSP, oylarındaki belirgin artışa rağmen barajı aşabilecek oy yüzdesine ulaşamadı. 2002 seçimlerinde Meclis'te temsil şansını kılpayı kaçıran DYP ve MHP'nin bugün artık baraj gibi bir sıkıntısının kalmadığı görülüyor.
GÜNDEMİN ETKİLERİ
Seçim anketinin yapıldığı 24 Şubat-12 Mart tarihleri arasındaki gündeme baktığımızda Unakıtan hakkındaki yolsuzluk iddiaları ile TSK'yı yıpratmaya yönelik bir 'Tertip' olduğu öne sürülen Şemdinli iddianamesinin ön plana çıktığını görüyoruz.
MİLLİYETÇİ OYLAR
AKP oylarındaki düşüş ile, parti içinde bile sıkıntılar yaratan 'Kemal Abi' sendromunu ilişkilendirmek mümkün. Milliyetçi oylardaki artış ile, Büyükanıt Paşa'yı hedef alan Şemdinli iddianamesi ve tırmanan bölücülük arasında ilişki düşünülebilir.
KÜÇÜKLER HEP AYNI
Anketten çıkan dikkat çekici bir sonuç ise 2002'de yüzde 7.2'lik oy oranı ile sürpriz yapan GP'ye yüzde 2,5 oranında oy çıkması oldu. Diğer küçük partilerin yüzde 2 ile binde 1 arasında değişen geleneksel oy oranlarında ise bir değişiklik görülmedi.

TÜRKİYE'Yİ NE BEKLİYOR
Tabloya göre, AKP'nin tek parti egemenliği sona eriyor. İşte muhtemel hükümet senaryoları:
AKP eğer MHP, DYP veya CHP'den destek alabilirse tek başına azınlık hükümeti kurabilir... (İktidara ortak olmadanAKP'ye destek verecek lider bulabilirlerse)

ERDOĞAN-AĞAR-BAHÇELİ
AKP-DYP veya AKP-DYP-MHP koalisyonu kurulabilir. (Uzlaşma çok zor görünse de imkansız değil. Zira bu ülke düşman kardeşlerin bile koalisyon hükümetlerini gördü)

BAYKAL-AĞAR-BAHÇELİ
AKP hükümeti kurma görevini iade eder. CHP-DYP-MHP koalisyonu kurulabilir.. (Bu 3 parti de değişik tarihlerde, değişik kombinezonlarla hükümet kurdu. Yine kurabilirler)

EN GENİŞ KATILIMLI ANKET OLDU
Güneş'in anketine tam 723 bin 621 oy geldi. Oylar İstanbul 25'inci Noter Katibi Mustafa Eren huzurunda tasnif edildi. Anketin 'Bilimsellik' iddiası yok. Ancak katılım, bilimsellik iddiası taşıyan anketleri en az 20'ye katladığı için 'En gerçekçi anket' olduğu konusunda elbette iddialıyız.

OKURLARIN ETKİSİ
'Cumhuriyetçi, Atatürk Milliyetçisi ve Laik' çizgisi nedeni ile GÜNEŞ alan okurlarımızın, sonuçlar üzerinde etkisi olabileceğini de kabul etmek mümkün. Ancak anket dönemindeki tiraj artışı, GÜNEŞ okuru olmayan onbinlerce kişinin de ankete katıldığını ortaya koyuyor. Bu bakımdan, sonuçlar üzerindeki okur etkisinin asgari ölçüde olduğunu düşünüyoruz.
Türkiye'nin en büyük anketini gerçekleştiren okurlarımıza teşekkürü borç biliyoruz.

Sandığın mesajı
GÜNEŞ'in en geniş katılımlı seçim anketi, Türkiye'de siyasi tablonun 3.5 yılda büyük ölçüde değiştiğini ortaya koydu
TÜRKİYE, Kasım 2002'deki seçimde, biri Anayasa'yı değiştirecek çoğunlukta olmak üzere iki partili bir Meclis ile tanıştı. AKP ve CHP'nin temsil edildiği bu tablo, aradan geçen sürede ANAVATAN, DYP, SHP ve HYP'nin transferlerle Meclis'te sandalye sahibi olmasına rağmen, iki partili ağırlığını korudu. GÜNEŞ'in anketi, aradan geçen sürede halkın, 3.5 yıl önce ortaya koyduğu iradede önemli değişiklikler olduğunu gösterdi.

YENİLENMİŞ MECLİS
GÜNEŞ'in anketinde, yüzde 10'luk seçim barajını AKP ve CHP'nin yanı sıra, 2002'de Genç Parti'ye kayan oylarını geri aldığı gözlenen DYP ve MHP aştı. Bu dörtlü tablo, ilk seçimde sandığa benzer oranlarda yansırsa, Meclis yarı yarıya yenilenecek. AKP ve CHP'li en az 200 milletvekili Meclis'teki sandalyelerini terk edecek. AKP, Meclis'te en güçlü grup olma niteliğini korumakla birlikte tek parti egemenliğini yitirecek.

TEK PARTİYE SON!
TÜRKİYE RP'nin birinci çıktığı, DYP, ANAP ve DSP'nin de Meclis'e girdiği 1995 seçiminden sonraki siyasi tablonun bir benzeriyle karşılaşacak. GÜNEŞ'in anketinde çıkan AKP'nin alacağı yüzde 26'lık oy, tek başına iktidar olması için yeterli olmayacak. AKP, çıkaracağı yaklaşık 250 milletvekiliyle yine de, tüm siyasi formüllerin merkezinde yer alan en güçlü iktidar adayı olacak. Buna rağmen AKP'nin Meclis'te güvenoyu alması için gereken 276 oyun gerisinde kalacak olması, siyasetin gündemine yeniden azınlık ile koalisyon hükümeti tartışmasını yerleştirecek.

AKP İLE SAĞ İTTİFAK
CHP, GÜNEŞ'in dev anketine katılanların sandığa yansıttığı yüzde 16.6'lık destekle yeni Meclis'te yaklaşık 130, DYP yüzde 14.8'lik destekle yaklaşık 100, MHP de yüzde 12.3'lük destekle yaklaşık 70 sandalyenin sahibi olacak. Bu dörtlü siyasi tabloda AKP'nin iktidarını sürdürebilmesi için, Meclis'e girecek partilerden herhangi birini yanına çekmesi (iktidarı paylaşıp koalisyonla ya da dışardan desteğini alıp azınlık hükümeti şeklinde) yeterli olacak.

ULUSALCI FORMÜL...
CHP'nin siyasi yelpazenin sol'unda yer aldığı için uzak duracağı varsayılırsa AKP-DYP, AKP-MHP ya da sağın en güçlü şekilde temsil edileceği bir AKP-DYP-MHP hükümeti kurulabilecek. Bu partilerin, ortaya çıkacak siyasi tablodaki kritik konumuna rağmen, AKP'ya karşı bugün aldıkları tavır ve yönelttikleri eleştirinin, seçim sürecinde daha da sertleşeceği dikkate alınırsa, AKP'ye yeni Meclis'te destek vermesi güçleşecek. Tıpkı 1995 seçiminden sonra DSP, ANAP ve DYP'nin siyasi yelpazedeki yerlerini dikkate almadan RP'ye karşı ittifak yapmalarına benzer bir süreç, yeniden gündeme gelebilecek. Barajı aşmaları beklenen CHP, DYP ve MHP; bugünlerde bile tartışılan 'Ulusalcı Hükümet' formülü altında toplanıp, üçlü koalisyonla AKP'yi iktidardan uzaklaştırabilecek


 Prof.Celine Seçim Cotton / 21.02.2007 10:58:58

Neredeyse 50 yildir yurtdisinda 6 milyona yakin TURK yasiyor.Ve halen OY kullanma hakkimiz yok.Luksemburg,Danimarka, ve hatta yeni katilan son birkac ulkeden daha buyuk bir Ulus Turkler.Acaba savas olan IRAK halki bile oy kullanirken Biz YURTDISI TURKLER neden OY kullanamiyoruz.Buradaki Oy potansiyelini dusunurseniz.Ulke icindeki Secim anketlerini altust edecek bir potansiyel var.
Bence bu anketler de benim acimdan abartilmamali.Cunku anketi yapan kisiler oyle carpitici ve sasirtici sorularla bu anketi yapiyorlarki cevap veren sorunun icerigini ve sasirtmaci kismini anladigi zaman cevabi vermis oluyor.Sonra her basin kurulusu ve parti kendi acisindan yaptiriyor bu anketi.Ben birde KM bir anket yapilsa desem. Ve Yurtdisindan KM okuyanlari bizim RUYA olan su OY hakkimiz konusunda bir birlesmeye davet etsem.Mesela Fransada Sarkozy gecenlerde Ingiltereye gitti.Cunku 250 bin Fransiz Ingilterede calisiyor, ve OY hakki var oradan gelecek OY lar cok etkili olacak.Bizi OY da yok farzeden gelmis gecmis her hukumet ama vergide,Konsolosluklarda Harclar da hic unutmaz.
Acaba cok mu istedim.

Saygilarimla;
Celine


 ömer davultaş / 21.02.2007 17:47:13

Türkiye Demokrasisi sadece seçime indirgendiği için (ki Basının etkisi ile bu depolitazsyon kasten pompalanıyor)
Oysa seçim,plebisit,halk oylaması gibi oluşumlar sadece siyasetin bir parçası...Türkiye'de genel olarak siyasal sorumluluk sadece seçimle sınırlı kalıkor. Örneğin şu veya bu sebeple yolsuzluk yahut başkaca siyasi sorumluluk gerektiren noktalarda siyasetçiyi sorumlu tutacağımız mekanizma sadece bir daha seçmemek üzere oluşturulmuş seçim kurumu.
Oysa istifa,azil,soru,gensoru ve hatta hukuksal denetim yolları bu ülkede hiç uygulanmaz. Çünkü tarih bilinci diye bir şey gelişmemiştir. Bir bakıyorsunuz Japonyada bir yolsuzluk bakanın istifası ne adam harakiriye teşebbüs etmiş,dahası
Kıta Avrupasında siyasi sorumluluk mekanizması bize göre daha iyi işliyor. Hafızaları biraz zorlayalım bakanım ABD Başsavcılığı Başkanı (ki ABD de parlementer sistem değil Başkanın geniş yetkilerle donatıldığı Başkanlık Sistemi mevcuttur...) çatır çatır terleterek sorguladı. Türkiyede hukuksal denetim mekanizmasıda iflas etmiştir...

Aslında küreselleşme ile birlikte insanlığın kimine göre 30 kimine göre 40 yıl süreceği düşünülen devrim ortası bir boşluk içinde İnsanlığın daha önceki kazanımları vahşi kapitalist ilişkilerde tekelci sermaye tarafından geri alınıyor. Başta Sosyal Devlet... Sadece Türkiyede değil Kıta Avrupasında,ABD de vs...

Ezilen insanlar çaresiz,Tekelci Sermaye ve çıkarları obnlarla beraber olan komprador burjuvaziye eklemlemnmiş Sermaye
İnsanların yabancılaşması ve Bilgi Kirliliği üzerine sürekli yayın yapıyor. Ezilen kitleler çaresiz,Sosyal Devlet'i bırakın Klasik Devlet mumla aranıyor. Artık Devletin asli görevlerinden olan kişilerin can güvenliği dahi ortada yok.Ezilen insanların bir kısmı günah keçisi arıyor,birilerine,ötekine düşman oysa öteki de aynı çeperin içinde... Irkçılık hortlıyor. Diğer tarafından ezilenlerin bir kısmına bu dünya geçici aslolan öteki dünya pompalanıyor... Tarikatlar'a,dine sarılıyor kitleler... Bu din başkalaşıp siyasi bayrak haline gelince dincilik hortluyor...

Rahmetli Hocamız Prof.Ziya Umur'un bir sözü kulaklarımdadır. Demokrasinin dayanağı seçimin belkide en erdemli ve aynı zamanda en zayıf yanı oylamada bir çobanın oyu ile bir bilgenin oyu eşittir. Bu bir taraftan eşitlik bir taraftanda eşitliksizdir. Öyleyse demokrasi eşitsiz olanları eşit kılmak için ifade özgürlüğü ile kitlelerin bilinçlenmesine ,bilgi sahibi olması olanağını verip kişi bu bilgi sayesinde siyasi tercihini kullanmalıdır. Faşzim zamanlarında bu nedenle ifade özgürlüğü yoktur istenmez. Ama gelin görün ki Tekelci sermaye artık başka yöntemler bıulup çıkarmıştır. Yabancılaşmak (şeyleşmek) dediğimiz şey zaten vardı ama şimdi medya aracılığı ile bazen aptalca magazin,show programları bazende kasıtlı bilgi kirlliği yolları ile yapılır bu.
Yetmediği zamanlarda aydınlar doğrudan doğruya susturulma yoluna gidilir. Son zamanlarda Sayın Emin Çölaşan'a yapılan baskılar,Kanat Türk de Duayen Gazeteci Cüneyt Arcayürek'e,Tuncay Özkan'a yapılanlar ortadadır.

Türkiye gibi ülkelerde siyasi anketler çok sağlıklı değildir. Birincisi hepsi yansızlık iddiasında olsalarda bu doğru değildir,İki Siyasi olarak Türk Seçmeni son dakikaya kadar hep kararsızdır.Ve çok ani bir olay bu kararsızları tetikler.
Hatgırlayın Abdullah Öcalan'ın Türkiyeye teslimi,Ecevit'in yükselişi, bir kaç aylık bir çalışma ile Genç Parti'nin yarım ekmek dönerle oyları cebe indirmesi...

Aba yüzeydeki siyasette,yani Siyasi Partiler siyasetinde asıl sorun solun Türk Halkına inandırıcı gelmemesidir. Sağ siyasetlerle yıllarca ezilipte iktidar olamayan başka bir sol varmıdır bilemiyorum. Ama bundada sorumluluğun daha ziyade sol'un kendisinde olduğunu düşünüyorum. Halkın aşağıdan itmediği noktada Türk Siyasetçisinin bişey yapması mümkün gözükmüyor. Türk Siyasi Tarihinin belkide en büyük sivil demokratik hareketi Susurluk sonrası bir dakika karanlık eylemi hareketidir...Ama sonrası bu tür demokratik hareketler
devamlı ve kalıcı olamamışlardır...

Yurtaş bilincini oluşturmak zorunda ve kararlılığında olmaktan başka çarede gözükmüyor zor ama neden olmasın?

Saygılarımla,



 Seda Demirel / 21.02.2007 20:51:29

"Oy kullanma HAKKINIZIN olmaması" bana garip geldi...
Zira 23 yıldır Japonya'da yaşayan, BİR jAPON İLE EVLİ OLAN VE 2 KIZI OLAN bir türk'ün her seçim "JAPONYA'DAN KALKIP TÜRKİYE'YE" sadece ve sadece oy kullanmak için geldiğine şahsen şahidim...
keşke dibimizdeki sandığa gitmeye erinen onca insan bunu idrak edebilse...


 Celine Seçim COTTON / 22.02.2007 00:01:55

Sayin Seda Demirel;
Yazimi galiba iyi analiz edememissiniz.Bulundugumuz ulkelerde OY KULLANMA HAKKIMIZ YOK.Izah edeyim Yani Japon ile evli olan arkadasiniz, sizinde yazdiginiz gibi taa Japonya'dan kalkip OY kullanmak icin Turkiyemize gelmek zorunda.Ve Kutsal OY hakkini Havaalaninda yerine getirerek, pasaportuna OY kullanmistir damgasini vurdurur.E tabii SECIM zamani eger isinizden izin alabilirseniz, Paraniz cok ise yani Secim icin cebinizden parayi odeyip Turkiyemize gelirseniz tabii Oy'unuzu kullanirsiniz.
Benim yazdigim su ve gayet acik.Bunu herkes bilir.Savas olan IRAK lilar, Fas,Tunus,Cezayir, Mali,Senegal,Kongo,Fil Disi Sahilleri, Kenya v.s. akliniza daha neresi gelirse.O ulkelerin vatandaslari.Yasadiklari AB veya ABD, veya Kanada veya Japonya gibi ulkelerde , kendi esas vatanlarinda Secim olunca; ya Bulunduklari ulkelerindeki kendi esas ulkelerinin Konsolosluklarinda veya Posta ile OY KULLANIRLAR.Yani ucak bileti almadan, islerini, yasadiklari ulkeyi terk etmeden sadece posta veya Konsolosluklarda, demokrasilerin kendilerine verdigi SECME hakkini kullanirlar.KULLANAMAYAN ISE NE ACI VE GERCEK TURK VATANDASLARIDIR.
Daha da acisi Ben bu konuyu COK buyuk bir Gazetemizin, Cok onemli bir yazarina soyledigimde aynen su cevabi verdi"Aaaa ciddi misiniz.Fransa' da Paris'de Turk Konsoloslugunda Secim zamani bir sandik konup OY atmiyormusunuz" dedi ve hemde TC FRANSA BUYUKELCILIGINDE.Iste onun icin 6 milyon Yurdisi Turkunun oy potansiyeli cok onemli.BEN 30 yili geckin Fransa'dayim bir kere OY kullanabildim.Hangi secimdi TURK pasoportuma bakip (eger bende kaldiysa) damgayi bulmam lazim.Simdi Gelecek secimler 4 Kasim da olursa Unv.acik nasil izin alip gelip oy kullanayim.halbuki kanun ciksa Konsolosluga sandik konur bizde gider oyumuzu kullaniriz.Bakin Turkiyede yasayan fransizlar 22 Nisan 2007 de Izmir, Istanbul,Ankara daki Fransiz Kons. gidip Oylarini 1.tur icin sonra 6 Mayis 2007 de 2.tur icin kullanacak.Benim kizim ABD de hem Turk hem Fransiz oldugu icin, Fransa secimleri icin ABD bulundugu sehrin Fransa Kons.gidecek Fransa icin oy atacak.Amma kizim hemde Turk oldugu icin 4 Kasim 2007 de Turk kons.gidip Turkiye icin OY atamayacak.THY den bir bilet alip, ABD den Istanbula gelmesi lazim.
Ozu bu .Bu sefer insallah anlasildi.
Bir laf vardir.HAK VERILMEZ ALINIR DIYE.BIZ HAKKIMIZI ALMAK ICIN COK CABA SARFEDIYORUZ DA NEDENDIR BILMEM VEREN YOK.
Celine Seçim /Paris
Ya Seda hanim daha biz ulkemizi iyi tanimiyoruz.


 Celine Seçim COTTON / 22.02.2007 00:16:57

Hatirlatmak istedigim baska bir olay yasadi bizim ulusumuz.Bir partimiz simdi ya kapatildi ya da isim degistirdi secimlerde kendine oy verecek kisileri bildigi icin ozel ucaklarla Turkiyeye tasimislardi.Bunu duymayan kalmadi.
Ayrica bizler icin Hukumet gelecek seçimlerden once bir yasa cikarabilir ve hatta biz yurtdisi Turkleri Turkiyede yasayan anne,baba,kardes, akraba veya yakin guvenebilecegimiz arkadasimiza sadece 4 Kasim 2007 seçimi icin ozel bir VEKALETNAME de verebiliriz.Her ulke bunuda yapiyor.Yapmayan Ulkeyi merak ettinizmi.Yazayim hemen sadece TURKIYEM.
El insaf DEMOKRASI= Secme ve secilme hakki.
Biz yurtdisi Turklerinde bu ikiside yok.
yani bize demokrasi calismiyor.
Saygilarimla
Celine



Yorum Ekle:

İsim:
Resimdeki karakterleri aşağıya aynen yazınız: This Is CAPTCHA Image
Yorum: